Herstellen van een Burn-out.

Je herkent je er vast wel in:

Werk, gezin, sociaal leven, kinderen en ook nog sporten.

Logisch toch dat je moe bent. Ergens merk je op dat je een uitnodiging voor een verjaardag of etentje meer gaat zien als "moeten". Iets wat je van je lijst moet afstrepen. Je geniet er niet meer van en je  bent blij als je weer thuis bent. 

Je slaapt slecht en krijgt allemaal "vage"klachten. Zoals hoofdpijn, buikpijn, duizeligheid.

Je gaat hiermee naar de huisarts. Dat is altijd een goed idee om medische problemen uit te sluiten.

De diagnose Burn-out!

En nu.... Je kunt op de wachtlijst of je kijkt rond naar een gediplomeerd en erkende coach. Vaak kun je er snel terecht.

Dat is beter dan op Google te gaan zoeken naar vergelijkbare verhalen,  stappenplannen of andere methodes. Je wilt jezelf graag herkennen  in de verhalen om de oplossing te vinden. Je wilt weer snel jezelf weer zijn en voelen.

Helaas ga je dit niet vinden. Ieder mens is uniek en heeft zijn eigen persoonlijk stappenplan. Wat voor de ander werkt, werkt niet altijd voor jou.

Jezelf vergelijken met andere heeft geen zin. Uiteindelijk is het ook geen wedstrijd.

Burn-out heeft tijd nodig. 

Praktische tips bij een burn-out:

1. Wat geeft jou nou energie en wat kost je energie?

Om meer balans te krijgen, kun je op ontdekkingsreis gaan. Wat geeft jouw nou een positief gevoel? Waar krijg jij nou energie van? CreĆ«er je eigen energiebuffer.

2. Zeg vaker NEE!

Vindt je het moeilijk om nee te zeggen? Herkenbaar; Nou dit komt denk ik  niet zo handig uit.. Ik weet niet zo goed of ik dan wel kan. 

Twijfeltaal!

Maak je boodschap duidelijk en direct.

Probeer dit eens:

Nee, daar heb ik geen tijd voor.

Vandaag niet, maar Zondag kan ik wel.

Probeer het maar eens.

3. Zet haalbare doelen.

Maak het jezelf niet zo moeilijk. Een dag heeft 24 uur. Hou de goede balans in activiteiten en rust. Neem kleine stappen. Zo kom je ook vooruit.

Neem contact op voor een gratis intake gesprek!

Je kunt dit formulier alleen gebruiken als je JavaScript aanzet in je browser.

Terug naar overzicht