Stress en Burn-out

Als je door allerlei omstandigheden zoals: scheiding, werk, familie omstandigheden te lang stress in je lijf hebt, dan kun je een burn-out krijgen. Om een burn-out te voorkomen is op tijd ingrijpen in stressvolle situatie's erg belangrijk. Ook is het fijn om te weten wat nu de valkuilen zijn om stress in de toekomst te voorkomen of om eerder in te grijpen voordat stress veranderd in een burn-out. 

Problemen die je kunt ervaren zijn:

  • opgebrand
  • uitgeput
  • prikkelbaar
  • leeg
  • concentratie problemen


Iedereen heeft wel eens stress. Soms ook logisch. Zeker na een grote gebeurtenis. Je blijft maar door gaan want ja, iedereen heeft toch wel eens stress of is moe. Het werk moet toch gedaan worden en de kinderen naar school en.... voor je het weet beland je in een burn-out. Wat ik ervaar wat vooral lastig is om toe te geven dat het niet meer gaat. Om ook daadwerkelijk hulp te vragen en aan te nemen. Gelukkig is er ook voor jou een keer punt om weer meer rust in je leven te krijgen.

Iedereen ervaart stress en burn-out weer anders. En omdat ieder mens uniek is, wordt mijn aanpak op maat gemaakt.

Rouwverwerking

Als je een verlies meemaakt in je leven, ga je door een zware tijd. Je zit midden in een rouwproces en dat is niet altijd makkelijk. Tijdens die periode kun je soms het overzicht verliezen en helemaal vastlopen. Vaak hoor je dat je het verlies een plekje moet geven… maar hoe doe je dat dan? En waar is dat plekje?

Gescheiden, en nu?

En dan ga je scheiden. De knoop is doorgehakt. Of het nu jouw keuze was of niet, er komt veel op je af. Zit je midden in, net na de scheiding of misschien heb je te maken met een samengesteld gezin. In elke fase kun je emotioneel vastlopen of juist allerlei praktische vragen hebben. Hoe ga je daarmee om? Hoe moet je nu verder?